
Місцеві новини • 11-02-16 р. |
Перегляди: Today_and_all_counter |

З історії боротьби за розпорядження коштами міських дитсадків (+ протокол засідання бюджетної комісії райради)
Із Протоколу засідання бюджетної комісії райради:"КІВЕРЦІВСЬКА РАЙОННА РАДА ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Протокол засідання постійної комісії районної ради з питань планування, бюджету, фінансів та інвестицій
25.01.2016 року Ківерці №5
...Про розгляд депутатських звернень Любашевської М.В. та Романішина Ю.С., клопотань Ківерцівської міської та Олицької селищної рад...
...Романішин Ю.С. повідомив, що звернулися дві громади Олицька і Ківерцівська міська до районної ради з проханням, щоб дали можливість їм керувати самим, залишити дитячі садочки їм в управлінні. На попередній сесії передали всі інші садочки і майно і фінансування на районну раду, зокрема на відділ освіти адміністрації. На його думку ми недостатньо приділили уваги, взагалі не внесли на сесію районної ради, необхідно винести окремим питанням на сесію, однак винесли тільки на комісію бюджетну, що є не правильно це дуже важливе питання, щоб усі депутати мали можливість висловитися, і висловилися обидві сторони. Вважає що необхідно внести окремим питання на сесію. Зауважив, що іде процес децентралізації, і рано чи пізно доживемо до того, що місцеві громади будуть самі перейматися проблемами і ФАПів, і дитячих садочків і бібліотек, будуть кошти, будуть їх фінансувати, якщо не будуть, будуть самі їх закривати. Але поки що на цей рік держава дає кошти на ці заклади, проблема через кого ці кошти підуть,чи через місцеві громади, чи через районну адміністрацію, проблема в цьому. Кожен висловлює свої аргументи, ці питання розглядаються кулуарно, головні розпорядники коштів, не залучаєте депутатів, суть звернення, щоб винести це питання на сесію, щоб кожен міг висловитися.
Михальчук Л.І. підсумувала сказане, тобто що суть звернення про передачу міжбюджетних трансфертів Ківерцівській та Олицьким селищним радам на утримання дошкільних закладів.
Любашевська М.В. повідомила, що в її депутатське звернення перегукується, висловила позицію підтримки Юрія Семеновича,звернувши увагу, що вона відстоює Олицьку громаду. Сказала, що є матеріали другого пленарного засідання позачергової другої сесії районної ради, є згода прийняти у спільну власність територіальних громад сіл, селищ і міста району 25 садочків як юридичних осіб, немає в цьому переліку згідно додатків тільки два олицьких і ківерцівські садочки. Станом на сьогодні не вирішено питання їх фінансування, не зрозуміло, звідки будуть фінансуватися. Ще одним пунктом 4 цього рішення вказано, що після прийняття в місячний термін внести зміни до установчих документів ДНЗ та провести їх державну реєстрацію. Олицькі садочки мають свідоцтво на право власності, як Олицька громада, тому мають фінансуватися, як в 2015 році. Запропонувала розглянути це питання в юридичні площині, якщо зараз передати кошти не можна і державою заборонено, щоб проводити і передати міжбюджетні трансферти і фінансувала місцева громада, то так і скажіть, щоб рішення було юридично грамотне і як в інших районах це, і може ми працюємо на випередження, то тоді вона не розуміє слово децентралізація. Хоче щоб усі мали одне бачення і вирішили це питання по суті і згідно закону.
ВИСТУПИЛИ: Єгорушкіна О.М. відповіла, що ці питання розглядалися на бюджетній комісії і це протокольно є і на сесії ще 24 числа. Щодо подальших дій, то всі пропозиції надіслали листа в мінфін з проханням дати відповідь, чи можна з 1 лютого надавати міжбюджетні трансферти, спочатку департаменту надіслали, який надішле у міністерство фінансів, розписали все, що було зроблено, якщо можна і не буде бюджетного порушення, після цього, як нададуть відповідь, то ініціюють з головою рда скликання позачергової сесії та передачу коштів чи з 1 лютого, чи з першого березня.
Задала запитання до Олицької селищної та Ківерцівської міської рад чи спроможні вони утримати ці садочки,коли вони будуть головні розпорядники коштів, не просити гроші у районній раді. Ці ради мають переглянути свої прийняті бюджети, є капітальні видатки,адже вони стануть у разі надходження коштів головними розпорядниками коштів, і мають забезпечити в першочерговому порядку виплату заробітної плати, нарахування та ін.. Оскільки такі видатки це кошти районного бюджету у вигляді трансферту, ми дамо на рівні 2015 року по формулі, все решта лягає на плечі цих рад. Запевнила, що все, що зі сторони фінансового управління, зроблено.
Ткачук В.Є. підтримав Єгорушкіну О.М., відмітивши що все, що залежить від них зроблено.
Жгутов В.В. відмітив, що тут не стоїть питання спроможності чи не спроможності територіальної громади, тут стоїть питання фінансування - через кого будуть іти грошові потоки на утримання бюджетних установ. В даному випадку кожна рада, враховуючи процес децентралізації, закон «Про місцеве самоврядування в Україні», та те, що у нас (міській раді) усі садочки юридичні особи, мають свідоцтво на право власності, на землю, зареєстровані належним чином і вони здійснюють свої господарські операції за рахунок тих коштів, які поступили на їх утримання. Враховуючи те, що Ківерцівська міська рада не прийняла рішення про передачу права засновників, про передачу майна і скористалася змінами до Бюджетного кодексу, це стаття 20 і зробили подання про фінансування дошкільних установ через трансферти, кожна рада має рівні права і ми своїм правом скористалися. Питання спроможності чи не спроможності буде стояти тоді, коли буде утворена об’єднана громада, потім будемо ставити питання про можливість утримання.
Кашевська О.І. відмітила, що в Бюджетному кодексі є роз’яснення, що районна рада не може передбачати обсяг трансфертів менший за потребу на утримання цих закладів та вимагати в ради селища, сіл, міст від місцевої громади дофінансування з їх бюджетів, тому що це порушення частини 2 статті 85 БК. Утримання буде здійснювати рада – тільки капітальні видатки, на зарплату обов’язково маєте дати і на утримання.
Єгорушкіна О.М. роз’яснила, що якщо передають трансферт, в своєму рішенні селищна рада стає головним розпорядником коштів, а на січень місяць має заключити договір оренди, на сьогодні рада не має права платити за електроенергію, і не має права ставити на затрати органу управління.
Кашевська О.І. запитала, на якій підставі відділ освіти є головний розпорядник коштів чи законодавчо правильно утримують усі дошкільні заклади і заробітну плату, якщо права не передані власності.
Єгорушкіна О.М. відповіла, що правильно, в частині зарплати і харчування правильно, якщо не хочете передавати майно, чи в оренду, то ваше право.
Пушкін А.Ф. зауважив, що голова комісії веде комісію і надає слово кожному з членів комісії і запрошеним, та голосують члени комісії, закликав дотримуватися порядку.
Грибук М.В. відмітив, що він є виконавець тих рішень і законних документів, які поступають, є рішення райради про передачу садочків і надійшли кошти на їх рахунок щодо фінансування ДНЗ в тому числі міські, Олицький і зараз роблять все для належного функціонування садочків, зараз нараховують і виплачують зарплату згідно Бюджетного кодексу та проводять організаційну роботу згідно рішень сесії районної ради щодо актів передачі майна, укладення договорів оренди і так дальше, потім будуть зміни в статут, якщо будемо мати всі належні документи на руках, оскільки змінився порядок фінансування. Що стосується організації головами сільських рад процедури передачі майна, то воно йде дуже важко, запевнив, що справляться. Відмітив, що зараз дійсно виникає проблема по міських садочках щодо сплати комунальних послуг в частині, що всі садочки є юридичними особами і всі рахунки будуть надходити на них, що стосується електроенергії. Так як, головний розпорядник коштів є відділ освіти, а власник є міська рада, а ми не стоїмо з ними в договірних відносинах і не маємо платити, це є проблема. Сказав,що немає договірних відносин, ми неодноразово надсилати міській раді листи-клопотання, їй потрібно було раніше провести сесію, до звернення укласти договір і ми (відділ освіти) сьогодні б сплатили за світло, кошти є. Зауважив, що не бачив, що міська ради збирала сесію по цьому питанню, тільки 25 грудня, запропонував до звернення в районну раду укласти договір з відділом освіти хоча б на місяць, щоб сплатити за світло. Це гальмування роботи відділу освіти, також будуть проблеми по інших ком послугах.
Жгутов В.В. відмітив, що рішення первинного немає про передачу майна і зараз не знає, чи депутати погодяться на це, наполягає на розгляді на сесії питання про передачу трансфертів, це мало бути ще на початку 2015 року, не була проведена належна організаційна робота по майну, фінансуванню і т.ін. до прийняття бюджету 2016 року потрібно було врегулювати ці питання по садочках, наполягає на внесенні цього питання на сесію районної ради.
Недопад Г.В. зауважив, що як казали раніше, чекають відповіді з міністерства фінансів.
Єгорушкіна О.М. зауважила, що на робочій групі говорили, що робота проводилася з 1 липня 2015 року, ніхто не знав, що будуть зміни у законодавстві, чи в міській раді підготовча робота проводилася, вона не бачила.
Недопад Г.В. звернувся до голови міської ради, що ви вимагаєте, щоб районна рада має збирати сесію, а вам потрібно врегулювати ці питання. Запитав, чи може міська рада провести свою сесію, щоб вирішити питання про оплаті електроенергії, щоб заключити договір тимчасовий хоча б на місяць щоб сплатити за використану електроенергію.
Михальчук Л.І. зауважила, що виникне заборгованість по енергоносіях.
Жгутов В.В. сказав, що будуть збирати комісію, бо проблема є.
Михальчук Л.І. запитала, чи не буде юридичних колізій по відділу освіти, по переможцях тендерних закупівель, оскільки зменшаться суми закупівель.
Грибук М.В. відповів, що згідно ст.40 Закону України «Про державні закупівлі» можуть зменшити суми, але не дає гарантії, що переможець закупівель не відмовиться від постачання продуктів, розраховуючи на одну суму, отримає зменшену. Це може знову привести до проблем, і на два місяці відділ освіти застрягнуть у тендерних процедурах, Однак вже проводять відповідну роботу .
Філіпчук Н.Ф. голова постійної комісії з питань планування, бюджету, фінансів, економічного розвитку, підприємництва та комунального майна Ківерцівської міської ради відмітила, що це важке питання, і враховуючи діюче на сьогодні законодавство в Україні, це вирішувати не зараз, коли збираються дві сторони і починають виясняти обставини, треба було голові районної державної адміністрації, яка виконує роль виконавчого комітету, фінансове управління задіяне, освіта, як головний розпорядник коштів, вирішити, яким чином ми маємо діяти – провести відповідну роботу чи реорганізацію, чи злиття садочків, чи ліквідацію, провести у відповідність повністю з рішенням ради, яке тільки зараз прийняте, установчі документи, провести інвентаризацію, провести зміни в реєстраційній службі, статути помінятися і тільки тоді підходити до планування бюджету відповідно до бюджетного кодексу і проводити процедуру тендерних закупівель, виходячи з прийнятих цифр щодо планів закупівель і йти по порядку, а у вас чомусь почали роботу з середини вирішення даних питань, хоча не відкидає, що роботу почали з липня. Тепер ми вступили в колізію, як ми маємо поступити з бюджетним законодавством. Не стало питання, що тільки для Ківерцівського району з 22 грудня прийнято бюджет і зараз ставиться питання чіткого виконання бюджетного законодавства. Це питання уже другий рік, у 2015 році не виникало ніяких проблем, Єгорушкіна зараз пояснить, що бюджет 2015 не був прийнятий з 1 січня, з чим згідна. Але чому у нас в Україні по різному вирішується це питання, чому в одних так, а в інших інакше, сьогодні в області майже у всіх районних бюджетах вирішується питання через міжбюджетний трансферт, є бюджетний кодекс. Не питання в тому, що бюджет був прийнятий 30 грудня, діє бюджетний кодекс, є стаття 1, ініціатор мав бути хто складав бюджет, і затверджувався у районній раді, якщо ми сказали «а» коли приймали рішення про передачу майна, і мали сказати «б», як маємо бути з міжбюджетними трансфертами. Закликала не виривати одне, має бути одне ціле, вони взаємопов’язані. Звернула увагу присутніх, що зараз внаслідок наших неправильних дій ставимо питання по заключенню договорів електроенергії, про погашення якихось інших по поставках продукції згідно тендерів, ми державні люди і маємо вирішувати ці питання. Сьогодні не бачить листа, про який авторитетно заявляє Єгорушкіна О.М., чому його не зачитали усім. Зі слів Єгорушкіної О.М. складається думка, що сьогодні хочеться не скласти бюджет і визначити зразу в першопочатковому бюджеті що за відділом освіти, а що стосується дитячих садочків по трансфертах, як це було у 2015 році. Запитала, чому зараз ставиться питання про передачу фінансування від головного розпорядника коштів,звертаються до міністерства фінансів, це ніде не передбачено,не написано в бюджеті , адже ради просять міжбюджетний трансферт, в Бюджетному кодексі чітко прописано що на сьогодні бюджетна організація має бути по приналежності тільки до того бюджету і фінансуватися через міжбюджетний трансферт, закликала не приймати ніяких завуальованих рішень і не говоріть, що ви будете головним розпорядником у себе в ківерцівській міській чи олицькій селищній раді, це «лож» в цьому питанні. Звернулася до присутніх, щоб признати, що чомусь не розібралися в цих питаннях, ми чомусь вирішили, що всі садочки заберемо на себе, зцентралізувати їх. Рішення ради про передачу садочків правильне, але тільки тоді коли, як визначимося в статусі дитячих садків по приналежності до освіти, маємо право фінансувати через освіту. Сказала, оскільки сьогодні не приведені документи у відповідність щодо належності до відділу освіти, то зараз з 1 січня маємо їх фінансувати тільки через міжбюджетний трансферт всі садочки, а потім приймайте рішення про їх фінансування через освіту, тим, хто прийняв рішення про передачу з 1 травня чи коли будуть приведені у відповідність установчі документи. Зазначила, що питання дуже складне, але є лист міністерства освіти ще від 14.12.2015,щодо порядку фінансування ДНЗ, в якому зазначається, що «Види міжбюджетних трансфертів між
місцевими бюджетами визначені 101 статтею Кодексу. За усною інформацією Мінфіну, фінансування дошкільних закладів з районного бюджету не передбачає зміни їх підпорядкування. А тому не потребує їх передачі в підпорядкування територіальних громад району». Є аналогічне роз’яснення Міністерства фінансів, де сказано, Установити, що у 2015 році з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення можуть здійснюватися видатки на садочки, більш того, визначені статтею 89 цього Кодексу в частині утримання навчально-виховних комплексів "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", за умови, що загальноосвітній навчальний заклад - I ступеня; сільських, селищних та міських палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля, інших клубних закладів та бібліотек.
Зауважила, що ми нехтуємо законодавчою базою, не розуміє чому затягує цей процес райдержадміністрація разом з управлінням фінансів. Звернула увагу присутніх, що є ст.122 бюджетного законодавства «Контроль за дотриманням бюджетного законодавства в частині міжбюджетних трансфертів, доходів та видатків місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів» . Як пояснила Єгорушкіна О.М. , районний бюджет вступив в дію у двохтижневий термін з дати прийняття, коли голова адміністрації його підписав,тобто 14 січня. Ми вважаємо, що допущені помилки а у ст. 122 вказано, що після офіційного оприлюднення ( в місячний термін) маємо право через обласний департамент, обласну державну адміністрацію голова райдержадміністрації вирішувати зміни до нього і має право звернутися до суду. Також зауважила, що аналогічні проблеми на стадії передачі майна. Звернулася до депутатів спільно вирішити це питання, дивлячись на бюджетне законодавство.
Крутилко О.О. сказав, що представляє інтереси Олицької селищної ради, відмітив, що не потрібно ніяких додаткових роз’яснень, зауважив, що потрібно лише виконати зміни до бюджетного законодавства, згідно якого сказано, що «пункт 20. Розділу 6 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу гласить «Установити, що у 2016 році з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення можуть здійснюватися видатки, визначені: підпунктами "а", пункту 2 частини першої статті 89 цього Кодексу в частині утримання дошкільної освіти, законодавець дозволяє це право.
За зверненням сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради районна (міська) рада приймає рішення про передачу коштів на здійснення таких видатків сільській, селищній, міській (міста районного значення) раді та у районному (міському) бюджеті затверджує обсяги міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування (з бюджету міста обласного значення бюджетам адміністративно підпорядкованих йому сіл, селищ і міст). При цьому обсяги зазначених міжбюджетних трансфертів визначаються за формулою, яка затверджується відповідною районною (міською) радою у додатку до рішення про місцевий бюджет, та не можуть бути меншими обсягів таких міжбюджетних трансфертів або видатків районного (міського) бюджету (якщо видатки для зазначених установ здійснювалися з районних (міських) бюджетів) на утримання зазначених установ, передбачених на 2015 рік». Тут в районної ради шляху іншого немає, бо Олицька селищна рада та міська рада звернулася, і районна рада зобов’язана прийняти рішення, альтернативи немає. Ніхто не мав права «впихувати» в загальну когорту тих садочків, що прийняли, олицькі і ківерцівській садочки, це саме пояснив Никитюк. Суть зібрання, щоб вирішити проблему, яка зайшла далеко, тому що подадуть до суду газовики, рес та інші., зараз необхідно внести зміни до рішення про районний бюджет в частині міжбюджетних трансфертів. Зауважив, що питання про розгляд рішення Олицької селищної ради не розглядалося на сесії районної ради, чому відмовлено, чи є обгрунтування, розглянуто лише протокольно, яке оскаржити не можна, бо оскаржується документ, по ньому рішення не прийнято .
Михальчук Л.І. зауважила, що надійшло напередодні ввечері і тому не було включено до порядку денного засідання комісії, не був поданий проект рішення .
Недопад Г.В. зауважив, що ніяких порушень в діях ради немає, ми майно прийняли 25 садочків за зверненням відповідних рад, а згідно бюджетного кодексу ви чіпляєтеся за поправки.
Єгорушкіна О.М. запитала, чи розглядалася це питання на комісіях та на сесії ради Олицької селищної і Ківерцівської міської рад, чому не запросили на сесію її, щоб довести інформацію до депутатів місцевих рад.
Чигрин Т.Г. сказала, що ми маємо вирішити по суті питання на комісії. Запитала, яка роль комісії, чи ми маємо вплинути, чи когось зобов’язати наприклад управління фінансів чи адміністрацію зробити розрахунок міжбюджетних трансфертів, чи просто сказати більше не приходьте радам, які подали клопотання, чи просто перенести на розгляд сесії. Також зауважила, що коли приймали бюджет 30 числа, то сказали, що садочки фінансуємо по статті 89 Бюджетного кодексу з районного бюджету і зрозуміла, що маємо повернутися до обговорення цього питання через два чи скільки тижнів, як передбачає закон. Пояснила, що думала так тому, що ми прийняли рішення про передачу садків, про передачу прав засновників,і не цілком згідна з тим,як думає про це Надія Федорівна, а саме: в рішенні доручити відділу освіти до 15.02 подати акт прийому передачі садків у виконавчий апарат районної ради (може це зробиться раніше), далі у двомісячний термін (згідно закону) з дня затвердження актів приймання - передачі внести відповідні зміни до установчих документів та провести державну реєстрацію ДНЗ, це робиться для того, щоб стати районній раді засновниками, щоб була підпорядкована установа райраді. Однак згідно листа, яке дає Олена Матвіївна, сказано, що зараз ці установи мають бути підпорядковані головному розпоряднику коштів - відділу освіти, підпорядкування як такого немає, тому що ми не провели перереєстрацію, вони ще рахуються у сільських радах. 89 стаття говорить що з районного бюджету фінансуються захищені статті, перехідні положення теж про захищені статті мова йде. Підсумувала, що зараз районна рада не ввійшла співзасновником, підпорядкування немає, і тому до того часу, коли не вирішаться ці питання, ми маємо дати міжбюджетний трансферт на садочки усім місцевим радам. Зауважила, що неправильно пояснюють, що не можна точно розрахувати трансферт, можна помилитися, адже згідно чинного законодавства невикористані кошти міжбюджетного трансферту з одного бюджету другому бюджету повертаються назад. Зауважила щодо обсягів і тендерів таке, в районному бюджеті передбачено 7 мл. 600 тис.грн на харчування ДНЗ та виховних комплексів, на 9 млн проведені тендера, запитала, хто дав право проводити тендер, коли ще не була затверджена контрольна цифра в районному бюджеті. Зараз зменшаться обсяги, до 1 квітня виходимо щодо зміни до власників, то ми можемо суму зменшити , адже згідно бюджету тільки 7 млн 600 тис.грн. на тендер не впливає. Внесла пропозицію, як депутат, щоб зараз дати міжбюджетний трансферт по оплаті за електроенергію, а далі вирішувати в цілому про міжбюджетний трансферт.
Михальчук Л.І. запропонувала перейти до рекомендацій, що будемо робити.
Романішин Ю.С. сказав, що як хочуть дві ради, то передати трансферт,хай беруть відповідальність на себе .
Недапад Г.В. сказав, що не підтримує це, хоче щоб усі діти і садочки були в рівних умовах, відмовляться переможці тендерів возити продукції. Щоб провести нову тендерну процедуру, необхідно два місяці, хто буде нести відповідальність за забезпечення харчуванням усіх садочків району.
Грибук М.В. сказав, що про результати щодо відмов переможців від тендерів не знає, зараз відділу освіти треба знати відповідь, він є заручником ситуації.
Михальчук Л.І. сказала, що є пропозиція внести на сесію районної ради щодо передачі міжбюджетних трансфертів.
Крутилко О.О. запропонував, що оскільки в регламенті старому є норма, що у разі виникнення неординарних, складних ситуацій, право щодо вирішення рада надає голові районної ради своїм розпорядженням вносити зміни, з наступним затвердженням на сесії, оскільки до кінця місяця це треба вирішити, щоб не було проблем з фінансуванням, усунути протиріччя, щоб не було суду. Бюджетна комісія може рекомендувати голові ради прийняти таке розпорядження.
Недопад Г.В. не погодився з цією пропозицією.
Єгорушкіна О.М. запитала Мартинюк О.Я. – заступника міського голови, чи не потрібно буде проводити тендер по садочках щодо енергоносіїв та по КП «Енергія».
Мартинюк О.Я. відповіла, що не потрібно, сума буде до 200 тис.грн.
Михальчук Л.І. сказала, що оскільки це питання сесійне, то голова своїм розпорядженням не може внести зміни. Поставила на голосування пропозицію Романішина Ю.С. винести на розгляд позачергової сесії, можливо буде відповідь з Міністерства фінансів.
Єгорушкіна О.М. сказала, що це не буде внесення змін, це буде відміна рішення початкового і в районній раді і в місцевих радах.
Михальчук Л.І. поставила на голосування винести на розгляд позачергової сесії і управління фінансів підготувати відповідний проект рішення.
Михальчук Л.І. сказала, хто за, прошу проголосувати.(Йде підрахунок голосів) . Проти? Утримався?
Результати голосування: за - 6, проти - 0, утрималося – 0.
Філіпчук Н.Ф. відмітила, що на сьогоднішній день міжбюджетний трансферт набрати,це всього навсього розрахунок, це з тієї суми витягнути на наші п’ять садочків, і дати необхідну суму, це не займе навіть півдня часу.
Михальчук Л.І. сказала, що вона неупереджено ставиться, і тому ставить пропозиції на голосування, яка надійшла перша: «Про проведення позачергової сесії районної ради у п’ятницю, 29 січня». Хто за? Жодний з членів комісії не проголосував. Поставила другу пропозицію на голосування : «Про проведення позачергової сесії районної ради 1 лютого , у понеділок» Хто за ? Усі члени комісії проголосували «за».
Михальчук Л.І. сказала, хто за, прошу проголосувати.(Йде підрахунок голосів) . Проти? Утримався?
Результати голосування: за - 6, проти - 0, утрималося – 0.
Рекомендації постійної комісії приймаються.
ВИРІШИЛИ: Прийняти рекомендації №5/10 «Про розгляд депутатських звернень Любашевської М.В. та Романішина Ю.С., клопотань Ківерцівської міської та Олицької селищної рад»(додаються)...
Джерело: офсайт райради.
Переглянути PDF-документ
Архів новин |
- 2017 рік: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень
- 2016 рік: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень
- 2015 рік: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень
- 2014 рік: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень
- 2013 рік: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень
- 2012 рік: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень
- 2011 рік: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень
- 2010 рік: серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень
Коментарі
Увага! Редакція сайту не несе відповідальності за висловлювання користувачів сайту, залишені ними у коментарях. За зміст коментаря відповідає його автор.
-
- ВКонтакте
-
Ще нема
КОМЕНТУВАТИ
Маєте що додати, заперечити чи прокоментувати? Пишіть за допомогою форми під цим абзацом. Переконливо просимо ознайомитись з Правилами розміщення коментарів.