Освіта > Дошкілля | 30.05.12 р. |
Клуб дитини «МАЛЕНЬКИЙ ГЕНІЙ»
У наш час набирає популярності термін «ранній розвиток дитини», написано безліч книжок з цієї теми, батьки та педагоги постійно сперечаються щодо користі чи шкідливості раннього розвитку дитини.
Виховуючи дитину, батьки створюють умови, де б малюк міг себе проявити: водять його на дитячі майданчики, граються в різні ігри, знайомлять з предметами та їхніми властивостями (жорсткий-м'який, холодний-теплий), допомагають навчитися взаємодіяти з однолітками (як відомо, діти до 3-років ще не граються разом і часто виникають суперечки за іграшки чи за місце). Усім цим дорослі й розвивають свою дитину.
Ранній розвиток мало чим відрізняється від звичайного. Діти роблять майже те саме, що й вдома, тільки вчаться все робити разом. Малюки слухають віршики та дивляться казочки, бігають та танцюють, малюють, ліплять, знайомлятьмся з буквами та цифрами, грають на власноруч створених музичних інструментах, експериментують. А головне – діти вчаться все це робити самостійно, що вселяє віру в свої сили та спонукає далі пізнавати світ.
Чомусь раніше було прийнято давати дитині знання, що її цікавлять, лише з 3-ох років. Дитина завжди цікавиться чимось, починаючи з моменту народження. Змінюються лише предмети зацікавлення. То чому б не вдовільнити інтерес дитини до знань саме тоді, коли вона цього бажає? От в чому суть раннього розвитку – допомагати малюкові пізнавати світ таким чином, як він того потребує.
Глен Доман, американський лікар-нейрохирург, на питання, з якого віку починати, каже: «Відповідь дуже проста: з самого народження. Адже ми розмовляємо з новонародженим, що розвиває його слуховий апарат. А можна надавати малюкові ту саму інформацію у візуальній формі, користуючись відповідними карточками. Практика показала, що діти з радістю роздивляються карточки з фруктами, тваринами, квітами, видами природи, словами, крапками, сприймаючи цей показ як гру, а також можливість побути поруч з мамою та насолодитися процесом навчання разом. Таке випереджаюче навчання стимулює розвиток різних відділів головного мозку, дякуючи чому в дитини формується фотографічна пам'ять, дитина розвивається швидше за однолітків.»
Як займатися з дитиною? Правила дуже прості.
1. Перш за все, виберіть час, коли дитина сита, бадьора та в гарному настрої.
2. Займайтеся з дитиною стільки разів на день, скільки вийде, важливо, щоб і ви, і дитина отримували задоволення від цієї «гри».
3. Посміхайтеся в процесі навчання, показуйте малюку як ви його любите, радійте його успіхам!
4. Не варто просити дитину повторювати за вами, демонструвати результат навчання. Вірте в неї – і це станеться в самий неочікуваний для вас момент.
Трохи інший підхід до раннього навчання та виховання має Сесіль Лупан, французька актриса та мати двох дітей. Основна її думка: діти потребують не уваги-опіки, а уваги-цікавості, яку їм можуть дати тільки батьки. «Треба пам'ятати, що діти більш за все люблять вчитися, - впевнена С. Лупан, - навіть більше, ніж їсти цукерки; але навчання - це гра, яку потрібно припиняти, перш ніж дитина втомиться від неї».
Власне, зараз існує багато методик розвитку дитини. Можна займатися по певній з них, а можна розвивати дитину, керуючись внутрішнннім чуттям та материнською любов'ю.
«МАЛЕНЬКИЙ ГЕНІЙ»
ЗАПРОШУЄ
мам і татусів з дітками
(від 1 до 4 років)
на заняття:
- рухливими іграми
(дитяча гімнастика)
- творчістю
(малювання, ліпка, аплікація)
- інтелектуальним розвитком
(математика, абетка)
У клубі ви можете:
- обмінюватися інформацією
- отримати психологічну консультацію щодо розвитку дитини
- провести час у приємній компанії однодумців.
Інформація та запис
за телефонами:
096 460 57 89; 093 881 90 62
Так і виникла ідея створення клубу дитини. Об'єдналося декілька зацікавлених мам, почали обмінюватися літературою, знаннями та досвідом виховання власних дітей. Почали пробувати займатися з дітками за різними методиками (Г. Домана, М. Монтессорі, С. Лупан, М. Ібуки та інших). Потім з'явилося бажання поділитися набутим досвідом з іншими батьками. Почали шукати приміщення і проводити заняття.
Спочатку планувалося набирати дітей від півроку до трьох, але чомусь приходили діти після року, і навіть 4-5 річні. Тому діапазон трохи змінився: від року до чотирьох.
Усі заняття проводяться у формі гри, пісеньок та рухів, так дитина краще й природніше засвоює новий матеріал. Дитина знаходиться з мамою (татом, бабусею), тому не переживає стресу від незнайомої обстановки, і поступово звикає до середовища однолітків. Дитина бачить, як мама спілкується з іншими людьми, вчиться сприймати її не тільки в домашній обстановці. У той же час, батьки мають змогу обмінятися враженнями та власним досвідом, поділитися спостереженнями щодо вподобань своїх дітей, відкрити в дитині нові якості.
Дуже важливо не обмежуватися тільки заняттями (1 година в день, 2 рази на тиждень), а постійно «гратися» з дитиною, допомагаючи відкрити нове та недосліджене. Малюк почуватиметься впевненіше та відчуватиме материнську любов та підтримку, коли набуватиме нових знань та самостійних навичок. А мама матиме додаткові матеріали для занять з дитиною, ідеї для урізноманітнення ігор з ним.
Хотілось би закінчити словами сучасного педагога Олени Макарової: «Дитина щодня живе заново, як уперше. У неї свої уявлення про час, простір, про добро та зло. Вона ніби грає з нами в гру «гаряче-холодне». Вона тягнеться до тепла та тікає від холоду та байдужості.»
Тому дуже важливо розуміти свою дитину, навчитися направляти її енергію в потрібне русло. Тільки так дитина буде розвиватися та рости не тільки фізично, а перш за все, як особистість: вільна, індивідуальна, неповторна.
Евеліна Малаєва.
27.05.12 р.
Коментарі
Увага! Редакція сайту не несе відповідальності за висловлювання користувачів сайту, залишені ними у коментарях. За зміст коментаря відповідає його автор.
Ще нема
КОМЕНТУВАТИ
Маєте що додати, заперечити чи прокоментувати? Пишіть за допомогою форми під цим абзацом. Переконливо просимо ознайомитись з Правилами розміщення коментарів.